2016年 02月 24日
エラーコードをなんとかするために |
上記のグーグル翻訳
これまでのところ私は、次のようなエラーコードを見てきた、とソリューションは、このスレッドthrougout発見されています。
P0105:マニホールド絶対圧/気圧回路
私はJEA7のMAPセンサーを購入したとIMにこれを接続し、ワイヤーハーネスにそれを配線します。 Mr.Jasonsの記事から、私は以下のが見つかりました:
PGTのECUピン3AB - > jea7 BLK-叫びます
PGTのECUピン3F - > jea7バイオレット
PGT ECUのピン3A - > jea7グレー、レッド
PGTのECUピン3K - > jea7ピンク
これはまた、KLG8 ECUピンのために働く必要がありますか?
P0443:蒸発ガス制御システムパージ制御弁回路
私は、私は、これは、その不良を接続、または他の何かが間違って持っていけないと思いますか? 私はそれのために設定ピンを持っているのでMr.Jasons回路図から、作業する必要がありますが、多分、そのちょうど1 KLZEスワップで殺されてしまったものthigsの。 私は1つを取得し、うまくいけば、コードを削除するには、それをインストールします。
P0750:シフトソレノイド"A"
ピン2A - > 2.2K 1/4ワットの抵抗 - >ピン4AN(PCMのGND)にスプライス
P0755:シフトソレノイド"B"
ピン2B - > 2.2K 1/4ワットの抵抗 - >ピン4AN(PCMのGND)にスプライス
P0760:ソレノイド"C"をシフト
ピン2F - > 2.2K 1/4ワットの抵抗 - >ピン4ANにスプライス(PCMのGND)
P1743:トルクコンバータークラッチがオンに失敗しました- TCILはOnです
ピン2C - > 2.2K 1/4ワットの抵抗 - >ピン4AN(PCMのGND)にスプライス
P1195:EGRセンサ回路をブースト
??
P1402:EGRバルブ位置センサ回路
??
A / Cが動作していないとして報告
??
だから、誰もが私はP1195とP1402をクリアする方法を知っていますか? どちらも、EGRに関連する、と私は、車上の任意のEGR関連のものを持っていけないされています。 私はその作業を取得するために、IMにJEA7のMAPセンサーをボルトで固定してから、うまくいけば私はダミーを接続したときに(しかし作業)EGRコードが表示されなくなります請求されます。 誰もがこれを確認することはできますか?
私は、約上記尋ねたとしても、ドスの誰もがOBD1-OBD2ハーネスの変換にno-A / Cの問題に対する解決策がありますか?
I am using a KLG8 ECU, a patch harness made from Mr.Jasons schematics, to a 93 EU wire harness. Everything works great now, the car runs and i have been using it for two years like this. Its a KLZE swap. I have recently experienced some issues, and to amke sure nothing is ECU related, i wanted to get rid of all codes.
So far i have seen the following error codes, and solutions are found througout this thread:
P0105: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit
I have bought a JEA7 MAP sensor and will connect this to the IM and wire it up to the Wire harness. From Mr.Jasons posts, i found the following:
PGT ECU pin 3AB --> jea7 blk-yell
PGT ECU pin 3F --> jea7 Violet
PGT ECU pin 3A --> jea7 Grey-Red
PGT ECU pin 3K --> jea7 pink
This should also work for the KLG8 ECU pins?
P0443: Evaporative Emission Control System Purge Control Valve Circuit
I guess i dont have this connected, its faulty, or something else is wrong? From Mr.Jasons schematics, it should be working since i have the pins set up for it, but then maybe its just one of those thigs that got killed in the KLZE swap. I'll get one and install it to hopefully remove the code.
P0750: Shift Solenoid "A"
Pin 2A -->2.2k 1/4watt resistor--> splice to Pin 4AN (PCM gnd)
P0755: Shift solenoid "B"
Pin 2B -->2.2k 1/4watt resistor --> splice to Pin 4AN (PCM gnd)
P0760: Shift Solenoid "C"
Pin 2F -->2.2k 1/4watt resistor --> splice to Pin 4AN (PCM gnd)
P1743: Torque Converter Clutch Failed On - TCIL is On
Pin 2C -->2.2k 1/4watt resistor --> splice to Pin 4AN (PCM gnd)
P1195: EGR Boost Sensor Circuit
??
P1402: EGR Valve Position Sensor Circuit
??
A/C reported as not working
??
So, does anyone know how i clear P1195 and P1402? Both are related to EGR, and i dont have any EGR related stuff on the car. I will as said bolt up a JEA7 MAP sensor to the IM to get that working, and then hopefully when i connect a dummy (but working) EGR the codes will go away. Can anyone confirm this?
And also, as i asked about above, dos anyone have the solution to the no-A/C problem on OBD1-OBD2 harness conversions?
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Mazda 626 GT - 2.5 V6 KL31 (GE) -
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by HyperMoto
| 2016-02-24 21:00
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